čtvrtek 6. srpna 2015

After all this time? Always!

zdroj
Když minulý týden Joanne Rowling oslavila své padesáté narozeniny, přemýšlela jsem, za co všechno jsem jí ve skutečnosti vděčná. J. K. Rowling ovlivnila miliony (nejen) dětí na celém světě a já nejsem vyjímkou. Několik let se mnou její příběhy žily a troufám si tvrdit, že ačkoli mám spoustu oblíbených knih, Harry u mě bude vždycky na prvním místě. Ne proto, že je nejlepší a ani ne proto, že by byl literárně ceněný. Harry Potter je prostě součást mě a mého života, strávili jsem spolu spoustu času, dokážu (a dokázala jsem) o knížkách mluvit hodiny a vím, že kdykoli jakoukoli ze sedmi knih otevřu, vždy najdu poutavý příběh, pobavení, dojetí, ale také vzpomínky a sebe samu.
Čím mi vlastně knihy J. K. Rowling změnily život?

Asi jako každé dítě, i mě Harry Potter přivedl ke čtení. Byla jsem právě v první třídě když začínala potterovská mánie. Každý den jsme si v družině pouštěli první díl série a všichni Harryho milovali...doslova. Svůj první díl jsem přečetla když mi bylo asi sedm let a vůbec mě nebavil. Opravdu to nechápu, ale asi jsem na to ještě mentálně neměla :-D. V knížkách už jsem nepokračovala, ale na film jsme každý rok poctivě chodili. Zlom přišel, když jsem měla jet na dovolenou do Chorvatska. V knihovně jsem si byla půjčit nějaké knihy na cestu a všimla si šestého dílu HP a tak jsem se rozhodla, že si ho zkusím přečít...no a jak to bylo dál si asi umíte představit. V průběhu následujících měsíců jsem přečetla všechny díly a byla jsem jimi úplně nadšená. Najednou svět nebyl nudný, ale byl plný magie a kouzel.

Díky Harrymu Potterovi jsem také začala mít ráda angličtinu. Dřív jsem si připadala asi jako děsná borka když jsem šla v hodině angličtiny před tabuli a byla úplně mimo. Vůbec jsem ji neřešila a neměla žádnou motivaci k tomu, abych se víc snažila. Změna nastala, když jsem přečetla Harryho Pottera. Snažila jsem se co nejvíce přiblížit se mu (když už mě teda do těch Bradavic nevzali) a žít alespoň trochu v jeho světě a angličtina byla prostředek. Už jsem nebyla úplně vygumováná a opravdu jsem se zlepšila a postupně jsem angličtinu "začlenila" do svého života, že teď už si nedokážu představit život bez ní.

Během několika let jsem byla Harry Potterem doslova posedlá. S kamarádkami jsem dokázaly hodiny mluvit o jednotlivých postavách a když jsem se s o nich neměla s kým bavit, tak jsem o nich přemýšlela sama. Vytvářela jsem si v hlavě své vlastní příběhy a rozvíjela je. Snad nikdy jsem netrávila tolik času ve svých představách jako tehdy. Harry Potter mně úplně změnil život a vím, že na něj nikdy nezapomenu. Až budu stará tak si ráda zase přečtu všech sedm dílů (a při té příležitosti je zase budu nutit všem svým vnoučatům, pokud nějaká budu mít)...a řeknu si: after all this time? Alwas! Until the very end...

“I do believe something very magical can happen when you read a good book."                              J. K. Rowling

 




Žádné komentáře:

Okomentovat