úterý 16. června 2015

Pátá řada Hry o trůny...hot or not?

Letos to bylo už pátým rokem, co jsem s radostí každé pondělí sledovala Hru o trůny, ale bohužel letos moje nadšení díl po dílu upadalo. Důvodů bude asi mnoho, nejenom to, že jsem příběh znala už dopředu (díky knihám), ale také to, že 5. série je prostě zatím ta nejslabší...bohužel.

Děj páté série se už výrazně lišil od knížky, některé dějové linie byly pozměněnené, osudy některých postav úplně jiné, a některé postavy se v seriálu vůbec neobjevily. Chápu, že by bylo opravdu hodně nákladné a zdlouhavé natáčet seriál přesně podle knížky, ale i tak mi určité dějové linie hodně chyběly, hlavně ta část knihy popisující události na Železných ostrovech. Co chápu méně je nesmyslné natahování seriálu. Dějová linka v Dorne je, s prominutím, o ničem, hlavní děj změní až v úplně posledním díle, to co se dělo předtím mě ze židle bohužel nezvedlo. Chování Daenerys je asi tak do půlky seriálu úplně mimo (a taky o ničem) a linka Brienne také do příběhu nic nového nevnesla, až na úplně poslední díl (ale bůhví jak to vlastně všechno bude...). Události na zdi začnou být opravdu hodně zajímavé až v osmém dílu (až se budete dívat, zatopte si), ale jinak je příběh Jona a hlavně jeho problémy s Hlídkou a divokými nedotažený, závěrečné události nedávají takový smysl, jak je tomu v knížce. No a co už je fakt vrchol je příběh Stannise, který se chová úplně nelogicky. Vlastní vinou příjde o jediného dědice, nechá si zničit veškeré zásoby dvaceti záškodníky a se svou poloviční, otrhanou a vyhladovělou armádou táhne na Zimohrad ve stylu "aby se neřeklo tak to aspoň zkusíme" a potom skončí, vlastně ani nevíme pořádně jak. Jediná věc, která se mi na seriálovém Stannisovi líbila je jeho zapálení pro gramatiku (ačkoli titul father of the year asi nezíská:().
Co se mi naopak docela líbilo je příběh Aryi. Postupem času se příběhy všech postav spojují dohromady - Jon, Stannis, Tyrion, Daenerys, Sansa, Bolton, ale Aryin příběh se od ostatních spíše oddaluje. Jsem opravdu zvědavá, jak se bude dále vyvíjet a jak vlastně Arya ovlivní dění v celém Západozemí. Co se týče její sestry, Sansy, je mi jí fakt líto, ale myslím si, že to od scénáristů nebyl tak úplně špatný tah...rozhodně je její příběh zajímavý, i když z Ramsaye je mi na zvracení. Jediná změna, která mi přišla lepší jak v knížce je setkání Dany, Tyriona a Joraha, jen je škoda, že se museli zbavit Selmyho, aby ho mohli nahradit Tyrionem...moc jsem kvůli tomu brečela :D Příběh Dany byl asi nejzajímavější v sedmém díle, naopak ten poslední mi přišel zvláštní, obzvlášť ty scény, kde Daario vytváří tým na záchranu královny (škoda, že nevzali Tyriona s sebou, mohlo to být jako hon na skřety ve Dvou věžích). 
nic jiného nám nezbyde...:D

Je to škoda, že pátá série patří k těm nejslabším, Hra o trůny má skvělý potenciál. Doufám, že Martin stihne dopsat Winds of Winter do začátku 6. série, nerada bych byla nucena sledovat seriál a vztekat se nad věcmi, které mohou být v knížce úplně jinak. 
P.S. nejraději mám lidi, kteří teď nadávají na Stannisem, přitom v knížce neudělá a ani nemůže udělat to, co udělal v devátém dílu...ale hlavně, že je teď Jaime úplný miláček, copak zapomněli, jak se choval k Nedovi v první sérii?
S.

Žádné komentáře:

Okomentovat